ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ ΖΗΤΟΥΝ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ ΖΗΤΟΥΝ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ

Την Δευτέρα 23 Μαρτίου επισκέφθηκαν τον δήμαρχο, ​αντιπροσωπεία από το τμήμα μουσικών σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, (Ανδρέας Μούρος, Κωνσταντίνος Χαΐνογλου, Ελένη Γαβριηλάτου) οι Αντώνης​ Καράγιωργας​ κ​αι Γρηγόρης Μαυράκης​ από την Ένωση για τα δικαιώματα των πεζών. Παρών στη συνάντηση ήταν και ο δημοτικός σύμβουλος εντεταλμένος για θέματα κυκλοφορίας Γιώργος Δημαρέλλος.

Οι εκπρόσωποι των φοιτητών περιέγραψαν τις δραματικές συνθήκες διέλευσης της Εγνατίας λαιμητόμου, αναφέροντας ότι συμβάντα με μικροτραυματισμούς γίνονται σχεδόν κάθε εβδομάδα, και σοβαροί τραυματισμοί, με χαρακτηριστικό τον βαρύ τραυματισμό φοιτήτριας πριν από δύο χρόνια που την έχει αφήσει σε αναπηρική καρέκλα. Υπέβαλαν υπόμνημα με το οποίο περιγράφουν σκηνές τρόμου που ζούνε καθημερινά πάνω στη διαγραμμισμένη νησίδα της Εγνατίας οδού μπροστά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και κάνουν προτάσεις για την ασφαλέστερη διέλευση της Εγνατίας. Το υπόμνημα έχει υπογραφεί από τον καθόλου ευκαταφρόνητο αριθμό των 1.600 συμφοιτητών τους, καθηγητών, φίλων και συγγενών του παιδιού που σκοτώθηκε.

Η Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών υπέβαλε επίσης υπόμνημα με το ίδιο αίτημα αλλά και δύο ακόμη, την διευθέτηση της ροής πεζών στην Γ' Σεπτεμβρίου στο ύψος του ναού Αγίας Φωτεινής και τη διαπλάτυνση του νότιου πεζοδρομίου της Εγνατίας από το Συντριβάνι μέχρι το Παμακ.

Για το πρώτο και κυριότερο θέμα, ο συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλλος πρότεινε ως λύση την επαναρρύθμιση των φαναριών της διασταύρωσης Εγνατίας με Γ' Σεπτεμβρίου έτσι ώστε να προκύπτει και χρόνος διέλευσης πεζών από την 4η πλευρά της διασταύρωσης που σήμερα δεν είναι δυνατό, και τη δημιουργία έτσι μιας τέταρτης διάβασης στη διασταύρωση, ή και λίγο πιο κοντά στον νοητό διάδρομο που συνδέει την είσοδο του Παμάκ με τη φοιτητική λέσχη. Επίσης συζητήθηκε η δημιουργία μη βατής νησίδας στο μέσο της Εγνατίας από την Γ' Σεπτεμβρίου μέχρι την Καυταντζόγλου, με πυκνή (και αγκαθωτή, κατά διατύπωση του δημάρχου) φύτευση.

Επειδή η υλοποίηση των παραπάνω μέτρων απαιτεί συνεργασία και εγκρίσεις από την Περιφέρεια, και προγραμματισμό που τοποθετεί την υλοποίησή τους σε αρκετούς μήνες από σήμερα, η Ένωση των πεζών πρότεινε δύο μέτρα άμεσης υλοποίησης:

  • να τοποθετηθούν άμεσα φορητά στηθαία πάνω στη διαγραμμισμένη νησίδα, που να αποτρέπουν τη διέλευση της Εγνατίας από την Γ' Σεπτεμβρίου μέχρι την Καυταντζόγλου, και

  • να καταργηθεί προσωρινά η στάση ΟΑΣΘ που είναι μπροστά στη ΣΣΑΣ, στο βόρειο πεζοδρόμιο της Εγνατίας, στάση στην οποία αποβιβάζονται πάρα -μα πάρα- πολλοί φοιτητές του Παμακ που έρχονται από ανατολικά, και ΟΛΟΙ διασχίζουν την Εγνατία εκτός διαβάσεων.

Ο δήμαρχος πρότεινε και τη μελλοντική δημιουργία δεύτερης διάβασης στο ύψος της στάσης ΣΣΑΣ, αφού πραγματοποιηθεί η επαναρρύθμιση του κόμβου Γ' Σεπτεμβρίου.

Ο δήμαρχος υποσχέθηκε πολύ σύντομη συνάντηση με τον Περιφερειάρχη για να δρομολογηθούν οι χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούνται.

Συζητήθηκαν επίσης οι δύο προτάσεις της Ένωσης Πεζών,για την Αγία Φωτεινή, όπου με ελαφρά διαμόρφωση δαπέδου, ένα φωτιστικό και σήμανση θα οδηγούνται οι πεζοί για διέλευση από το πεζοδρόμιο αντί για το οδόστρωμα όπου περπατούν σήμερα, καιγια το μεγάλο θέμα διαπλάτυνσης του νότιου πεζοδρομίου Εγνατίας. Σήμερα για τη διέλευση χιλιάδων πεζών την ημέρα (φοιτητών, πολλές φορές με αποσκευές, όπως και επισκεπτών της έκθεσης) το διαθέσιμο πλάτος είναι 60 εκατοστά. Από την Ένωση πεζών κρίνεται αναγκαία η διαπλάτυνση του πεζοδρομίου σε βάρος του οδοστρώματος.

Η παρούσα κατάσταση με τρεις λωρίδες μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και ανεξέλεγκτη ταχύτητα αλλά και στάθμευση των αυτοκινήτων, αποτελεί εξευτελιστική αντιμετώπιση για τους ανθρώπους, και και υπακούει στο δόγμα “όλα για το αυτοκίνητο”. Η Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών θα επιθυμούσε να δει έργα περιορισμού του πλάτους του οδοστρώματος, μείωσης της ταχύτητας των αυτοκινήτων και δημιουργίας μεγάλων πεζοδρομίων που θα προσκαλούν τον κόσμο να περπατήσει. Η ταπείνωση του μηχανοκίνητου οχήματος και η ανύψωση του ανθρώπου που κινείται με τη μυική του δύναμη αποτελεί πανευρωπαϊκή προτεραιότητα, υποχρέωση (αλλά και δέσμευση) της πολιτείας.