Νέες Λεωφορειολωρίδες Θεσσαλονίκης

ΝΕΕΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΣΩΣΤΑ


Διαβάστε το παρακάτω κείμενο και αν συμφωνείτε μαζί μας, υπογράψτε κι εσείς το αίτημα που ετοιμάζουμε προς το Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων. (με σύνδεσμο που  να οδηγεί στο http://www.gopetition.com/petitions/%CE%BB%CE%B5%CF%89%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%82-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7.html)


Με αφορμή τη σύσκεψη στις 9/1/2012 στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης για την υλοποίηση των πέντε νέων λεωφορειολωρίδων στη Θεσσαλονίκη (Αγγελάκη, Λεωφόρο Στρατού, Παπαναστασίου, Γεωργίου Παπανδρέου και Εθνικής Αντίστασης), και μετά από τη δέσμευση του υφυπουργού κ. Μαγκριώτη ότι περιμένει τις θέσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και των φορέων της πόλης πριν την τελική νομοθετική ρύθμιση, εμείς οι οργανώσεις πολιτών και πολίτες της Θεσσαλονίκης που εστιάζουμε τη δράση μας στη βιώσιμη κινητικότητα και τη βελτίωση του δημόσιου χώρου, θεωρούμε απαραίτητο να εκφραστεί και πάλι η αυτονόητη θέση για την αποκλειστική χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα λεωφορεία και μόνο.

Η αναγκαιότητα αυτής της ρύθμισης έχει αναλυθεί πολλές φορές, και υπέρ της απαγόρευσης εισόδου των ταξί και στις υπάρχουσες λεωφορειολωρίδες έχουν ταχθεί σαφέστατα και κατηγορηματικά οι πιο αρμόδιοι φορείς της πολιτείας, το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Το λεωφορείο είναι το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς που διαθέτει η πόλη αυτή τη στιγμή. Από το 2007 και μετά, η είσοδος των ταξί για λόγους συντεχνιακής πίεσης, είχε ως αποτέλεσμα τη δραματική αύξηση του συνολικού χρόνου διαδρομής των λεωφορείων με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της αστικής συγκοινωνίας και τη σταδιακή επιστροφή των επιβατών στη χρήση των Ι.Χ., την αύξηση των ρύπων και την περαιτέρω υποβάθμιση της ζωής του συνόλου των πολιτών.

Η προσχηματική επίκληση της δυσχέρειας στην κυκλοφορία των ταξί λόγω των έργων μετρό, δεν υφίσταται ως επιχείρημα, καθώς η ενόχληση από τα έργα δεν υπάρχει σε καμία από τις νέες λεωφορειολωρίδες, παρά μόνο σε ορισμένα σημεία των υφισταμένων, συγκεκριμένα μόνο στην Εγνατία, και μπορεί να επιλύεται με στοχευμένες τοπικές ρυθμίσεις για όσο χρόνο διαρκεί η όχληση.

Στο επιχείρημα περί ανάγκης ενίσχυσης των ταξί λόγω οικονομικής κρίσης απαντούμε ότι η κρίση πλήττει όλους τους πολίτες και δεν είναι δυνατό να αντιμετωπιστεί με μέτρα που ευνοούν μονομερώς μια κοινωνική ομάδα σε βάρος των υπολοίπων.

Ζητάμε από το υπουργείο να μην παραχωρήσει τις λεωφορειολωρίδες στα μέσα ΜΗ ΜΑΖΙΚΗΣ μετακίνησης.

Ζητάμε, για όσο ακόμη η Θεσσαλονίκη δεν διαθέτει μετρό, να έχει τουλάχιστο λεωφορεία γρήγορα σαν μετρό.

Δηλώνουμε ότι σε περίπτωση που επιτραπεί η είσοδος των ταξί στις λεωφορειολωρίδες - γεγονός που θα ερμηνευθεί ως πελατειακή και ψηφοθηρική παραχώρηση προς συγκεκριμένη ομάδα πίεσης σε βάρος του συνόλου των πολιτών, οι παρακάτω φορείς και οργανώσεις θα αντιδράσουμε δυναμικά με ενημέρωση του κοινού και κινητοποιήσεις.

 

Ένωση για τα δικαιώματα των πεζών

Δίκτυο εθελοντικών οργανώσεων Θεσσαλονίκης

Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ

Ομάδα «Θεσσαλονίκη αλλιώς»

Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης

Σύλλογος Ελλήνων Μηχανικών Πολεοδομίας Χωροταξίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης (Περιφέρεια Βόρειας Ελλάδας)

Αναπηρία Σήμερα

Φίλοι του πρασίνου

Περιαστικοί Kαλλιεργητές (ΠΕΡ.ΚΑ)

Ενωση Νέων Αγροτών Θεσσαλονίκης