ΙΔΙΩΤΙΚΟ versus ΔΗΜΟΣΙΟ

Miniμάθημα: Το Οικοδομικό Τετράγωνο αποτελείται από παράθεση, ως γνωστόν, οικοπέδων και συνήθως ιδιόκτητων. Το λεγόμενο «πρόσωπο» των οικοπέδων είναι μία νοητή γραμμή, η Ρυμοτομική. Επάνω στη Ρυμοτομική βρίσκονται τα όρια του Ιδιωτικού και του Δημόσιου χώρου. Όμως εκτός από τη Ρυμοτομική Γραμμή, υπάρχει και η Οικοδομική Γραμμή, από την οποία και μέσα μπορεί ο ιδιοκτήτης να αναγείρει την οικοδομή του. Υπάρχουν περιπτώσεις, ανάλογα με το Ρυμοτομικό Σχέδιο, όπου οι δύο γραμμές συμπίπτουν ή απέχουν έως και 5 μέτρα ή παραπάνω και τότε σχηματίζεται η λεγόμενη «πρασιά» ή προκήπιο, μία μπροστινή αυλή δηλαδή.

Είναι στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη το αν θα περιφράξει με φράχτη το οικόπεδό του και άρα αν θα υπάρχει εμπόδιο οποιουδήποτε τύπου πάνω στη Ρυμοτομική Γραμμή.

Έξω από τη Ρυμοτομική Γραμμή υπάρχει το «κράσπεδο», μία λωρίδα πεζοδρομίου δημόσιας χρήσης, πριν το οδόστρωμα, μέσα στην οποία κινούνται τα δίκτυα, ο εξοπλισμός και οι πεζοί. Τώρα μπορούμε να φανταστούμε, ότι αν όλοι οι ιδιοκτήτες έφραζαν τα οικόπεδά τους, οι πεζοί θα περπατούσαν σε μία ατελείωτη γραμμή, σύριζα στους αυλόγυρους. Να ένας λόγος που μας λείπουν οι παλιοί μανδρότοιχοι και οι κλειστές αυλές τους. Έχουν «ανοίξει» και – ας το δούμε θετικά – προσφέρονται στο δημόσιο καλό. Φυσικά και αυτοί οι ιδιοκτήτες δεν είναι πια ο ένας μονο – κάτοικος, αλλά οι πολυκάτοικοι, με τις σύγχρονες γνωστές τους ανάγκες.

Με δεδομένο ότι υπάρχουν στις πιο πολλές περιπτώσεις παρκαρισμένα αυτοκίνητα, που ας μη γελιόμαστε όταν «ανεβαίνουν» στο πεζοδρόμιο, ακυρώνουν ουσιαστικά όλο το πλάτος του κρασπέδου, η κίνηση των πεζών ανακουφίζεται μόνον από την ύπαρξη πρασιάς. Υπάρχει μετάθεση της λωρίδας των πεζών πιο μέσα, είναι όμως μία τυχαία τελείως κατάσταση, εφόσον λίγα μέτρα παρακάτω μπορεί ο πεζός να «πέσει» πάνω σε έναν αυλόγυρο. Η όλη υπόθεση επαφίεται στο τυχαίο και παρατηρείται το παράδοξο το ΔΗΜΟΣΙΟ να κινείται πάνω στον ΙΔΙΩΤΙΚΟ χώρο, ενώ το ΙΔΙΩΤΙΚΟ Αυτοκίνητο να καταπατά το ΔΗΜΟΣΙΟ Χώρο.

Σίγουρα πρέπει να γίνει μία αναπροσαρμογή της Νομοθεσίας σε αυτό το σημείο. Για τη χάραξη της Ρυμοτομίας των νέων περιοχών, δεν το συζητάμε, πρέπει πολλά να ληφθούν υπόψη (ποδηλατόδρομοι, άλλα μεγέθη, πεζόδρομοι, κ.λ.π.), αλλά για τις κατοικημένες και ήδη συμφορημένες περιοχές, θα πρέπει μάλλον να απαγορευτεί η περιτοίχιση του οικοπέδου, καθώς επίσης θα πρέπει να γίνεται υψομετρική προσαρμογή της μίας ιδιοκτησίας προς την άλλη και δεν ξέρω τι άλλo…




Σχόλια

Προσθήκη νέου σχολίου